۱۳۸۹ خرداد ۸, شنبه

این نیز بگذرد

نقابها خوش جنس شده اند!ضخیم شده اند انگار.
به هر چهره که خیره می مانی،خبر از سِر درون نیست،مگر چهره ام که از زیر هزاران لایه ی لبخند هم فریاد می زند فریادهای سرکوب شده ام را...مگر رنگ رخسارم که اسرار درونم را کف کوچه ریخته است انگار!
.
شعار می دهم،بلند بلند:دندان لق را باید کشید،پیش از آنکه عفونت تمام تنت را پر کند!...لبخندهای رضایت آمیزشان ارضایم نمی کند،هم روحم و هم جسمم سیراب شده اند از سراب شهوت که هرچه دویدیم نرسیدیم و آنچه می دیدیم اصلاً نبود!
.
تکرار روزهای سخت به مراتب زجرآورتر از تجربه ی جدید لحظه هایی هرچند تلختر شده است.
کاش خالق بودم تا اشتباه جدیدی خلق کنم و مرتکبش شوم.
کاش از ریسمان سیاه و سفید می ترسیدم،لااقل به حرمت درد جای دندانهای افعی،
لااقل به احترام زهری که ماههاست در رگهایم به جای خون،به جای نشانی از حیات،جاریست.
.
سخت ترین نوع مجازات است تبعید به گذشته،به دورانی که برای گذراندن لحظه لحظه ی آن مجبور به ترک آینده بودم و امروز مجبورم به ترک حال،تا صحنه به صحنه به خاطر آورم آنچه را که بر سرم آمد و دمم بر نیامد که لااقل آهی کشیده باشم از سر حسرت!
.
سخت ترین نوع مجازات است که از تو بخواهند آنچه باشی که روزگاری بودی و امروز توان لحظه ای بودنش را نداری؛بازی کردن نقشی که روزی از آنِ تو بود و امروز حتی جمله ای از وراجی های روزانه اش را به خاطر نداری!
.
سخت است دوباره به زندگی نگریستن،باز هم به میل دیگران زیستن،دائم به جای خنده گریستن...به غیبت مدعی حاضر و همیشه ناظر که سخت از گذراندن دوباره ی این دوران...سخت است.
.
89.3.2
ماری

۸ نظر:

طناز گفت...

ماری نازم
قشنگ بود
خیلی
خیلی زیاااااد
هر جمله رو چند بار خوندم .. تا عمق وجودم رفت
سخته
خیلی سخته
فراموش کردن گذشته .. حتی بدیهاش حتی سرابهاش

من میخوام به گذشته م برگردم
من شبا خوابه اون روزارو میبینم
من روزا فکر اون روزا رو میکنم
دلم تنگه
واسه همه

خیلی زیاد

Elina Azari گفت...

همه‌ی ما یه نقابی رو برای بهتر کردن زندگی‌مون انتخاب می‌کنیم ولی خبر نداریم که روح ویران کیفیت زندگی رو زیر سؤال می‌بره. ماری قشنگم ... با مهری که در تو سراغ دارم همه‌چی به زودی باید درست شود. وی گوینگ تو راک. می‌دونی که با مخ تو دیوار رفتنم آرزوست !

ghazaleh گفت...

عاشقتم
همین ! ء

علي انشاء گفت...

مثل هميشه خيلي خوب بودي

تیله گفت...

از یاد رفتنیه صورتای واقعی با عادت به این نقابا
تبعید به گذشته رو نیستم
کوتاه نیا
نذار حال گذشتت باشه و آیندت حالت که تو گذشتس
مثه همیشه خوب
روون تر از همیشه
مرسی که خوب می نویسی

مارال ایمانی تبار گفت...

مرسی از لطف و توجهتون

:)

سما گفت...

سخت ترين مجازات تبعيد به گذشته ست
يه چيزي ميخوام حافظه مو پاك كنه
از همه ِ گذشته هاي بد
اون چيزي كه تو گذشته ِ بدم بودم
يا آدمايي كه تو گذشته ِ بدم بودن

Unknown گفت...

moteasefam az inke toye donyayii hastiim k hame bayad naghsh bazi koonim, choon age khoodemoon bashim moored ghabool nistim...
bazam merc az ghalame ziba va delneshiinet azizam